Avertismentul medicilor, după un val de intoxicaţii cu paracetamol

Medicii trag un semnal de alarmă după ce numărul de intoxicaţii cu paracetamol a crescut. De asemenea, specialiştii spun că numărul intoxicaţiilor este în continuă creştere.

Potrivit medicilor, doza care poate provoca probleme de sănătate este de 20 de miligrame pe kilogram.

„Cazurile de intoxicaţie cu paracetamol sunt în creştere. Ne aliniem şi noi la ţările din vest şi SUA în care, de multă vreme, paracetamolul reprezintă 90% din intoxicaţii. La noi, în urmă cu ani buni erau cazuri izolate, iar acum reprezintă 30% din intoxicaţiile medicamentoase.

Numărul de cazuri este în continuă creştere, înlocuind celelalte substanţe cu care se intoxică. Ca intoxicaţie cu paracetamol, în ultimii 15 ani am avut doi pacienţi care au decedat”, a explicat dr. Viorela Niţescu, medic în cadrul Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii „Grigore Alexandrescu” din Bucureşti.

În prezent, paracetamolul este disponibil în multiple forme:

– tablete;

– comprimate;

– supozitoare;

– suspensii lichide.

De asemenea, concentraţia de paracetamol diferă: tabletele cu eliberare imediată au 325 mg sau 500 mg, iar cele cu eliberare prelungită au chiar 650 mg.

Doza maximă de paracetamol este de 4 grame/zi pentru adulţi şi 90 mg/kg corp la copii.

Lasă un răspuns